Controles e-steps, fietsers, bromfietsers en voetgangers
30 november 2022
De verkeerspolitie controleerde dinsdag op verkeersovertredingen van e-steps, fietsers, bromfietsers en voetgangers. Dit gebeurde aan de Simonsstraat en de Van de Nestlei. Wanneer er een gevaarlijke situatie ontstond door een overtreding, schreef de politie boetes uit. 25 personen negeerden een rood verkeerslicht. 24 personen reden tegen de rijrichting. 21 personen reden met de gsm in de hand. 1 fietser reed op het voetpad. 2 fietsers reden zonder licht in het donker. 1 bromfietser droeg geen valhelm en 1 bromfietser reed tegen de richting in een enkelrichtingsstraat.
Persbriefing
Personeel loopt weg voor controle
9 juni 2026
Op vrijdag 6 juni controleerde het wijkteam van Borgerhout samen met de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ) drie handelszaken op de Turnhoutsebaan. In een van de zaken namen twee mannen meteen de vlucht langs het dak. De politie kon hen volgen, inhalen en staande houden. Zij waren in het zwart aan het werk en zijn daar dan ook voor geverbaliseerd. Ook de zaakvoerder kreeg een boete. Een van de mannen verblijft ook illegaal in het land. De zaak is gerechtelijk verzegeld. De politie stelde nog een proces-verbaal op voor het niet uithangen van het KBO-nummer en uitbatingsvergunning. Er stond ook nergens vermeld hoeveel personen maximaal aanwezig mogen zijn.