Winkeldief gevat
14 december 2023
Op dinsdag 12 december trok een vrouw de aandacht van het team winkeldiefstallen van de regio west. Ze wandelde nerveus rond in de omgeving van enkele winkels op de Meir. Ze had een goed gevulde tas bij en verder had zij veel interesse voor het winkelpersoneel. De vrouw nam in de winkel kledingstukken uit het rek en legde ze op haar arm. Lingerie stopte ze stelselmatig in haar handtas weg zonder dat iemand, behalve het team winkeldiefstallen van de politie, het opmerkte. Daarna verliet ze de winkel zonder te betalen. Wat verderop is de vrouw tegengehouden. De politie vond de gestolen spullen, maar ook kledij dat in een andere winkel gestolen was. En ook cosmeticaproducten uit een parfumerie doen vragen oproepen omdat er geen aankoopticket beschikbaar was. Na confrontatie met de feiten gaf de vrouw van 21 jaar toe dat ze gestolen had.
Persbriefing
Personeel loopt weg voor controle
9 juni 2026
Op vrijdag 6 juni controleerde het wijkteam van Borgerhout samen met de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ) drie handelszaken op de Turnhoutsebaan. In een van de zaken namen twee mannen meteen de vlucht langs het dak. De politie kon hen volgen, inhalen en staande houden. Zij waren in het zwart aan het werk en zijn daar dan ook voor geverbaliseerd. Ook de zaakvoerder kreeg een boete. Een van de mannen verblijft ook illegaal in het land. De zaak is gerechtelijk verzegeld. De politie stelde nog een proces-verbaal op voor het niet uithangen van het KBO-nummer en uitbatingsvergunning. Er stond ook nergens vermeld hoeveel personen maximaal aanwezig mogen zijn.