Dealer onderweg om cannabis te leveren
4 september 2025
Tijdens een actie tegen drugsgerelateerde overlast merkte het wijkondersteuningsteam (WOT) van de regio Centrum op de R1 een voertuig op dat met een opvallend vlotte rijstijl reed. De bestuurder reed bovendien met een voertuig waarvan de keuring al enkele maanden verlopen was. Toen het voertuig de snelweg verliet, hield het WOT de bestuurder tegen en is hij gecontroleerd. De politie vond 6 900 euro cash geld, 72 gram marihuana en twee gsm-toestellen. De bestuurder verklaarde spontaan dat hij onderweg was om de marihuana te leveren. Het voertuig en de drugs zijn in beslag genomen. De verdachte verscheen op 2 september voor de raadkamer die zijn aanhouding bevestigde en hem onder elektronische toezicht heeft geplaatst.
Persbriefing
Personeel loopt weg voor controle
9 juni 2026
Op vrijdag 6 juni controleerde het wijkteam van Borgerhout samen met de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ) drie handelszaken op de Turnhoutsebaan. In een van de zaken namen twee mannen meteen de vlucht langs het dak. De politie kon hen volgen, inhalen en staande houden. Zij waren in het zwart aan het werk en zijn daar dan ook voor geverbaliseerd. Ook de zaakvoerder kreeg een boete. Een van de mannen verblijft ook illegaal in het land. De zaak is gerechtelijk verzegeld. De politie stelde nog een proces-verbaal op voor het niet uithangen van het KBO-nummer en uitbatingsvergunning. Er stond ook nergens vermeld hoeveel personen maximaal aanwezig mogen zijn.