Menu-knop

Current Size: 62.5%

De Blauwe LijnPrintvriendelijke versie Send by email PDF version

Deze pagina is niet geoptimaliseerd voor weergave op mobiele toestellen of tablets

De Blauwe Lijn is het gratis infonummer van Lokale Politie Antwerpen. U kunt er terecht met al uw niet-dringende vragen en meldingen aan de politie. De Blauwe Lijn is 7 dagen op 7 bereikbaar en dit 24 uur per dag.

Als elke seconde telt

Hebt u dringende politiehulp nodig en wilt u meteen een politiepatrouille ter plaatse? Bel dan het noodnummer 101.

Wanneer belt u de Blauwe Lijn?

U kunt de Blauwe Lijn contacteren wanneer:

  • er is ingebroken in uw wagen en de dader niet meer aanwezig is.
  • u binnenkort verhuist en zich afvraagt hoe u die dag plaats moet vrijhouden voor de verhuiswagen.
  • u wilt weten wie uw wijkagent is en hoe u hem of haar kunt bereiken.
  • uw voertuig werd getakeld en u wilt weten wat u moet doen.
  • u op zoek bent naar de openingsuren van uw politiekantoor.
  • een auto uw garagepoort blokkeert.

De Blauwe Lijn probeert uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden of door te spelen naar een politiedienst die u kan verderhelpen. Uw melding wordt steeds geregistreerd om een vlotte opvolging te garanderen.

Wanneer belt u het noodnummer 101?

In volgende situaties kunt u terecht bij het noodnummer 101:

  • U bent getuige van een inbraak of diefstal.
  • U of iemand in uw omgeving wordt bedreigd.
  • U ziet dat er een ernstige vechtpartij aan de gang is.
  • Er is een ernstig verkeersongeval gebeurd en er zijn gewonden.
  • U bent getuige van een overval of steekpartij.

Hoe contacteert u de Blauwe Lijn?

Per telefoon

De Blauwe Lijn is 7 dagen op 7, 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 0800 123 12.

Per mail

U kunt de Blauwe Lijn op elk moment van de dag een mailtje sturen op deblauwelijn@politie.antwerpen.be. Vergeet zeker niet om uw contactgegevens toe te voegen, zo kunnen de medewerkers van de Blauwe Lijn u contacteren als er nog vragen zijn. U krijgt binnen de 48 uur een reactie of antwoord.

Via het e-loket

U kunt de Blauwe Lijn ook contacteren via het e-loket op deze website. Vragen, meldingen, klachten, complimenten, suggesties … kunt u hier noteren. Ook hier ontvangt u binnen de 48 uur een reactie of een antwoord.